Reckitt Benckiser, do ktorého portfólia patria okrem iného značky
dezinfekčných výrobkov ako Dettol či Lysol, informoval, že porovnateľné
tržby vzrástli v minulom roku o 11,8 % takmer na 14 miliárd libier
(16,22 miliardy eur). To je najprudší rast porovnateľných tržieb od
vzniku spoločnosti v roku 1999. Napriek tomu firma mierne zaostala za
odhadmi ekonómov, ktorí počítali s rastom tržieb o 11,9 %.
Šéf spoločnosti Laxman Narasimhan očakáva, že rast tržieb bude
pokračovať, aj keď v menšej miere, prinajhoršom bude rast nulový.
Maximálny rast tržieb odhaduje na úrovni 2 %. To je podstatne
optimistickejší odhad, než v prípade analytikov, ktorí predpokladajú
pokles tržieb o 0,4 %. V strednodobom horizonte počíta britská firma s
rastom porovnateľných tržieb v rozmedzí od 4 do 6 %.
Spoločnosť zároveň oznámila, že svoju divíziu Scholl vyrábajúcu
ortopedickú obuv predá investičnej spoločnosti Yellow Wood Partners,
naopak, od výrobcu farmaceutík pre rehabilitačné a športové účely
Performance Health kúpi gél proti bolesti Biofreeze. Ani pri jednej z
transakcií Reckitt Benckiser finančné podrobnosti nezverejnil.
Britská spoločnosť okrem toho dodala, že začala prehodnocovať svoj
biznis dojčenskej výživy v Číne, ktorý sa na jej celkových tržbách
podieľa približne 6 %. Ako uviedla, skúma viaceré možnosti budúceho
podnikania v tejto oblasti na čínskom trhu, keďže podobne ako v prípade
konkurenčných firiem Danone a Nestlé, aj ona zaznamenáva v poslednom
období rastúci tlak domácich výrobcov dojčenskej výživy.
(1 EUR = 0,86308 GBP)